Zbudzony krzykiem zachodzącego słońca

Kamil Kak

27—30 listopada 2020

Zbudzony wrzaskiem zachodzącego Słońca (…) to przemyślana, oryginalna i wielowątkowa narracja wizualna, w dużej mierze oscylująca wokół abstrakcji i symboliki form abstrakcyjnych. Autor łącząc przypadek z głęboką autorefleksją zdaje się przeciągać grafikę artystyczną w stronę działań performatywnych i konceptualnych, robiąc to z niezrównanym wdziękiem. Realizacja, pełna wibrujących kolorów i dynamicznych kompozycji zdaje się emanować, poza kreatywną i konceptualną eksploracją, przyjemnością tworzenia; równoważy powagę kontekstu społeczno-politycznego lekkością dziecięcej eksploracji. W połączeniu z pracą teoretyczną realizacja prezentuje ogromna samoświadomość i wrażliwość a take uważność z jaką twórca postrzega działania artystyczne w kontekście ogółu współczesnej kultury wizualnej i dyskursów społeczno-politycznych. Poza wszystkim projekt dowodzi doskonałego wyczucia struktur obrazu – nawet tam, gdzie prym wiedzie przypadek a kreacja ulega dyktatowi odpuszczenia kontroli grafiki są świetnie skomponowane, rytmiczne, wyważone – bezbłędne w swoim błądzeniu.

Agata Królak, fragment recenzji


Awakened by the Shriek of the Setting Sun (…) is a thoughtful, original, and multithreaded visual narrative, largely oscillating around the abstraction and symbolism of abstract forms. Combining coincidence with deep self-reflection, the author is dragging printmaking towards performative and conceptual activities with unparalleled grace. The implementation – full of vibrant colors and dynamic compositions – exudes, beyond creative and conceptual exploration, the pleasure of creation; balances the seriousness of the socio-political context with the lightness of childlike exploration. Together with the theoretical work, the project presents great self-awareness, sensitivity, and vigilance, in which the artist perceives artistic activities in the context of the general contemporary visual culture and socio-political discourses. On top of that, the project demonstrates an excellent sense of structuring the image. Even where coincidence takes the lead and creation succumbs to the dictates of losing control, the prints are brilliantly composed, rhythmic, and balanced – flawless in their wandering.

Agata Królak, excerpt from the peer review